Slotconcert Harm van der Meer

Mauritiuskerk

Categorieën Geen Categorieën

Slotconcert Harm van der Meer – 20 april

Een bijzonder moment nadert: het afscheid van Harm van der Meer, als dirigent van het Kompaenenkoor ’t Skip sûnder roer. Het koor bestaat 25 jaar en Harm heeft al die jaren leiding gegeven, op zijn eigen markante wijze. Bezielend, betrokken en vernieuwend. Het Kompaenenkoor begon oorspronkelijk als shanty-koor, maar Harm voegde steeds meer elementen toe. Het repertoire werd breder en het niveau steeg. Een treffend voorbeeld zijn de recente concerten met de bekende Friese schrijver Hylke Speerstra, waarbij tekst en muziek op indringende wijze met elkaar verweven werden.

Het leven van dirigent, musicus en mensenmens Harm van der Meer speelde zich af tussen de scholen, koren en orkesten, tussen jonge en oude mensen, in dorp en stad, en in het open veld. Het leverde hem voldoende stof voor een aantal prachtige anekdotes, die gebundeld zijn in het boek ‘Harm van der Meer fertelt’.  Harm vertelt daarin, dat hij het liefst tot zijn 80e was doorgegaan, maar dat fysiek ongemak hem dat onmogelijk maakt.

Het Kompaenenkoor bestaat dit jaar 25 jaar en dat bleek een goed moment om afscheid van elkaar te nemen. Met pijn in het hart, maar ook met de zekerheid door koor en dirigent er samen het maximale uit hebben gehaald. Tallozen hebben genoten van de vele prachtige concerten.  Voor vele koorleden zijn de repetitieavonden vast onderdeel van hun levensritme geworden, met Harm als bindende factor.

U kunt nog één keer genieten van de combinatie Harm van der Meer – Kompaenenkoor. Op vrijdag 20 april is er een slotconcert in de Mauritiuskerk, aanvang 20.00 uur. Nog één keer kunt u onze dirigent horen en zien, in al zijn betrokkenheid en passie. Het vrouwenkoor ’t Roer om zal aan dit slotconcert meewerken.  De toegang is gratis, na afloop is er een collecte. Het belooft een bijzonder en onvergetelijk concert te worden, wat u zeker niet zult willen missen.